Första dagen på föris

Idag var första dagen på Filips inskolning på Ekängens förskola. Får bita mig i läppen tusen gånger om för att inte kalla det dagis. Men så heter det tydligen inte längre, men man kanske kan kalla det föris? Tycker det klingar fint det med. Nåväl. 9:30 var vi där och förutom en sekunds blyghet i hallen så lekte Filip glatt på sin blivande avdelning Vattenfallet under hela besöket. Hela timmen hihi men ändå, jag är stolt! Det är bara vettigt att första dagen är kort så att dom små får en mjukstart. Jag har en bra känsla inför hans förskole start. Tror han kommer trivas. Pedagogerna på avdelningen verkar varma och godhjärtade med massor med erfarenhet. Känns tryggt.


Påväg till första dagen på inskolningen. Mammas lilla vad det här året har gått fort. Hoppas du precis som din mamma träffar några av dina bästa kompisar redan nu under dina första år i livet. Vänner för livet, det är värdefullt! Jag önskar verkligen dina blivande är lika fina som mina och att ni föralltid håller varandras rygg. 


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tänk att Filip redan börjar på "föris"!
Vilket fint avslut på inlägget också- blev helt tåris av dina ord älskade vän!

Svar: Ja hjälp det här året har gått i rasande fart! Vänner som mina är vad som står högst upp på vad jag önskar min lilla skatt. Du är underbar och jag hoppas att alla får äran att ha en sådan vän precis som du! Speciellt min son såklart
Louise

2014-11-03 @ 17:50:14
Postat av: Maria

<3

2014-11-09 @ 20:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0