Filip 1år

 
Du kommer med all sannolikhet inte minnas ditt allra första födelsedags kalas. Men vi kan berätta att du hade kul. Du skrattade läääänge så du närapå kiknade, åt en fånig ballong. Ballongerna var en flopp. Var väl sisådär 5st som inte gick sönder när vi skulle blåsa upp dom. Men vad gjorde det när du garvade så åt den stackars gula ballongen som knappt ens var någon luft i?
 
Du fick äta ditt livs första bulle. En vanilj blev det. Du slukade bitarna snabbare än din mamma hann servera dom. När du trodde den var slut efter ett par bitar så visa du minsann starkt missnöje genom att gorma högljutt. Bullen vart som jag förutspått succé. Hade du fått bestämma så hade du helst ätit upp pappret också. 
 
Sen härjade du glatt runt bland presentpapprerna medans de stora tjejerna Clara-Belle och Nellie hjälpte till att öppna dina presenter. Oj vad mycket fint du fick!! Böcker, leksaker, termos, kudde, nattlampa. 
 
Det var ett minst sagt lyckat kalas. En vacker dag när du förstår så ska jag läsa högt ur gästboken som fylldes med hjärtliga hälsningar. Jag blev lite tårig när jag läste den igårkväll. Nära och kära, så fina människor vi har i vårt liv lilleman. Många är vi som älskar dig så otroligt högt, du underbara lilla ettåring. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0