Sjuk sjukare sjukast

Första gången jag är riktigt sänkt sen jag blev mamma. Idag tog jag mig vatten över huvudet och tänkte att jag minsann klarade av att ta hand om vår lilla älskling trots att jag mådde pyton. Jag har feber, ont i halsen, hosta och hela hjärnan full av snor. Så täppt så det känns som om mina ögon ska hoppa ur skallen på mig på grund av svullnaden. Nej usch, tack och lov så kan vi och ska vi göra om och göra rätt imorgon. Då är pappan hemma med Filip så att jag kan få vila upp mig. Som tur är så har den lilla solstrålen iallafall gjort det bästa av dagens situation och bidragit med ett strålande humör. Lekt på egen hand och vart helnöjd med det större delen av dagen, för att sedan sova i över 2h efter lunch. Fick en snabbvisit på em av snälla Sofia som erbjöd sig att komma med lunch, men jag var lite för krasslig för att ha någon aptit. Men tanken var god, fina vän. Sen tog jag och Filip med mycket möda oss upp på stan för ett tröttsamt besök hos tandläkaren. Där mötte moster oss för att sällskapa med plutte medans jag fick besöket avklarat. Så himla tacksam som har världens bästa syster. Hon ställer alltid upp i vått och torrt. Men den lilla utflykten tog ändå min absolut sista skvätt med energi. Pappan fick hämta oss och sen dess har jag legat helt sänkt växelvis i soffan/badkaret. Urk! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0