Smartare shopping vore att föredra

När jag köper kläder så är det mer ofta än sällan märkta handtvätt. Något störigt. Det blir tyvärr att de ofta ligger kvar i botten av tvättkorgen medans resterande plagg hoppar i plurret både en, två och tre gånger innan det är stackars 30 plaggens tur. Minst sagt träligt när de plaggen såklart hör till favoriterna. Men men så kan det va. Hellre ett gäng irriterande favvoplagg med tröttsam tvättmärkning i min ägo än bara massa tråk plagg. 

Häromdagen köpte jag en kastrull på IKEA, eftersom handtaget pajat på vår mellan storleks kastrull. Den där storleken som används 9 gånger av 10 i det här hushållet. Inte ofta en kastrull är såhär tjusig kvittrade jag helnöjd när just den här åkte i shoppingbagen. Att den inte tål maskindisk fick det helt enkelt vara värt fast det fanns billigare varianter som tålde lite tuffare behandling. Men dom var inte mintgröna med trähandtag. Suck på mig. Men jag ångrar inte mitt beslut. Faktiskt lite roligare att koka potatis osv. i denna skönhet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0