Sömnlös till doften av fågelskit

Idag hade vår lilla minst sagt svårt att komma till ro igen efter att ha blivit väckt ur sin eftermiddagslur, då han oturligt nog somnade i bilen 10min hemifrån. Typiskt! Han totalvägrade att somna om hemma trots att ögonen nästan stod i kors av trötthet. Snäll som jag är så beslutade jag mig för att gå till syster istället för att ta bilen, trots regn och rusk väder. I vagnen brukar nämligen den lilla sussa så gott så. Men såklart inte den här gången. Närå där traskade jag på i skor jag uppenbarligen inte gått in ordentligt, i regnet, med en rygg som kändes som den skulle klyvas på mitten av allt bärandes på 10kg plutte tidigare. Sablarns så sur jag var. Allt störde mig. En skylt bland annat. Nasses cykelverlstad. Va liksom? Kom igen! Vem heter Nasse? Regn kan vara mysigt, om man är inomhus ja! Fy vad äckligt det luktar genom stan och under alla träd. Uppblött fågelskit. En lukt som får en att vilja kaskadspy. Skulle bara fattas att jag halkade på några blöta löv och dratta på ändan så den lilla kunde skratta åt mig också. Men påvägen fick jag en bild skickad på min stackars vän som fått jordens infektion i sitt sår efter den bortopererade visdomstanden. Då var det inte längre så synd om mig. Väl hemma hos syster tog mormor och moster hand om Filip och fick genast honom och mig på bra humör igen. Dessutom bjöds det på kvällsmat. Panerad fisk, kokt potatis och remoulad sås. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0