Aldrig mer korthuset i Örebro

Framkallade våra engångskameror från bröllopet på Korthuset här i Örebro. Alla kort var totalt råkassa. Knappt man såg vem eller vad det var på de framkallade korten. Nu beskyller jag självklart inte personalen där för att vi uppenbarligen inte lyckats använda oss av blixten. Men gick ändå tillbaka och undrade hur dom tänkte när dom väljer att ändå framkalla så pass många kort där kvalitén knappt motsvarar en selfie tagen med en uråldrig mobiltelefon kamera knäppt utan blixt. Ingen i hela världen skulle spara ett enda kort av dessa och jag tycker helt enkelt dom kunde låtit bli att framkalla så jag ändå kunde sluppit betala frankallningsavgift totalt i onödan. Hade redan betalat några hundra vid inlämning och tycker det var väl magstarkt att ta betalt igen för kort som uppenbarligen kommer sluta i soporna. Frågade ändå trevligt en rar blond tjej i kassan varför dom ens framkalla, genast tog en äldre kvinna i page över och sa vresigt vi kan inte avgöra vad folk tycker är värt att framkalla, vi har säkert redan plockat bort massor med helsvarta bilder men så fort vi ser att en del av kortet föreställer något eller någon så framkallar vi. Punkt slut. 
Kärring tänkte jag och sa kort och gott okey men ni kan väl vara snälla och slänga dom åt mig iallafall, ändå inte ett enda kort som är värt att spara. Varpå tanta svarar okirå du gör som du vill. 

När jag gick därifrån var jag så sjukt irriterad över att jag inte sa ett och annat där och då. Absolut jag kan ta att det är er policy och det är så ni tar hand om sådana situationer. Men för i bövelen sköt ändå frågan snyggt. Du träliga tant i service branschen utan noll service känsla kunde ändå sagt något i stil med
-tråkigt att era bröllops bilder inte blev som ni önskade men vi kunde tyvärr inte gjort något annorlunda med dom förutsättningarna. Tänkte att ni hellre ville ha usla bilder än inga alls men det blev tydligen fel. Ursäkta. 
-det har du rätt i kanske borde se över våra rutiner och börja ringa folk som lämnar in stora mängder med dåliga bilder och fråga om de vill chansa på framkallning och då betala resterande summa ändå. 

Ett annat safecard är alltid -Jag kan inte ge dig något bra svar men hoppas min chef kan. Kan jag få ditt namn och nummer så ber jag denne ringa upp dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0