Inte direkt så att man vinner pris för årets flickvän.

Igår var det inte bara fredag den trettonde utan även min blivandes födelsedag. Jag borde ju förstått att min tidsplan skulle gå åt skogen med tanke på hur vidskeplig jag ändå är. Hade planerat att shoppa en present lite kvickt på min lunch. Så blev det inte och ingen lunch heller för den delen. Den sopan som har lagt schemat på jobbet har minst sagt underskattat fredagarna. Den sopan är för er som inte vet jag själv, annars hade jag inte vågat nämna denne på detta vis. Nåväl tiden fanns helt enkelt inte till pinsamt nog. Men mellan alla mina jobbtankar och annat brus i skallen så hann jag ändå knåpa ihop ett skapligt rim. 

Nu när det snart vankas vår, ville vi köpa dig ett nytt fodral till dina tår.
Tänkte egentligen vara lite busiga och efter eget tycke köpa ett par tjusiga.
Skulle fixat detta på min rast,
men jobbet höll mig fast.
Så nu får du helt själv välja 
Utefter vad butikerna har att sälja

Ganska nöjd med mitt lilla rim trots allt. Som knåpades ner på ett kort som efter jobbet köptes tillsammans med födelsedagsbarnet i mataffären. Samtidigt som kvällens middag inhandlades. Hur som så fick han åtminstone välja mat. Jag smög även ner en ask jordgubbar och lite annat gott gott som kompensation för uteblivet paket dagen till ära.



Godkänt men långt ifrån några pluspoäng denna födelsedag. 
Hur som så blev det iallafall ett par vita Nike air Max inhandlade till mitt lilla lammkött idag. Mission completed. Pjuh! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0