Enkel smått pastellig och lite rufsig

Det här med bröllopsbukett. Bläddrade i en katalog hos en lokal blomsteraffär igår. Usch för det bemötandet. Frågade om dom gjorde bröllopsbuketter och fick ett kort -ja det gör vi, här har du en katalog och sedan vände hon på klacken och pilla vidare med blommorna. Assåååå hallå! Service tack! Hade jag jobbat där hade jag sagt något i stil med. -å vad kul ska du gifta dig? När då? Vad önskas för bukett? Här har vi några exempel i katalogen men självklart kan vi göra något annat om du hade siktet inställt på något specifikt. Bläddra du i lugn och ro så är det bara att hojta om det är något du funderar över. Men nej nej där stod jag och bläddrade förgäves och glodde på den ena preppy buketten efter den andra. Strama skitnödiga opersonliga buketter. Urk verkligen inte vad jag vill ha. Helst skulle jag vilja plocka ihop en själv ute på en äng på morgonen dagen d. Men vågar inte lita på utbudet av blomster, min egen förmåga att Freestyla som florist eller för den sakens skull vara säker på att ha tid och ork till detta lilla projekt. Dessutom är vilda blommor vackra men tyvärr ofta fulla av småkryp. Därav vill jag ändå beställa en bukett. Jag vill ha en bukett som går i olika vita nyanser och någon pastellfärg. Gärna lite yvigt grönt men inga blanka stora gröna blad likt en krage. Vill absolut inte ha en stram perfekt boll med bara rosor. Googlade några bilder som lite inspo inför dagens florist besök som förhoppningsvis visar på ett hum vad jag är ute efter. 



Älskar färgerna på blommorna i denna


Men formen på denna bukett 

Lite grönt som i denna. 

Vad tror ni om min plan? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0