Lättlurade små

När jag och min syster var små så var grönsaker inte direkt något vi mumsade i oss helt frivilligt. En finriven morot på och några gurkskivor på sin höjd. Pappa kom på den briljanta idén att helt enkelt lura i oss dom mixade till en sås full med nyttigheter. Mmmmm den där såsen den var magisk. Minns fortfarande hur vi slevade upp mer och mer sås. Vad nöjd han måste vart med sitt påhitt vår älskade farsgubbe. Såhär 20 år senare är det vi som har små grönsaks vägrare vid bordet (kanske mest jag?). Filip äter väl något majskorn då och då som han misslyckas att spotta ut mellan tuggorna och morötter kan han minsann stoppa i truten helt på eget bevåg, men typ där tar det stopp. Men Filips pappa är precis som min påhittig. Eftersom lilleman är helt frälst i juice så lurar pappsen i honom hans dagliga ranson den vägen. Nu måste jag väl ändå erkänna att den där juicecentrifugen inte var en helt dum idé ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0