Bullbak med lilleman

Imorse bestämde jag mig för att baka bullar inför filles stundande 2års dag. Mitt tålamod är inte direkt gjort för bullbak. Det ska jäsas hit och dit och om och om igen, typ. Men men minns att min mamma alltid bakade bullar till mig i tid och otid och OM jag uppskattade de små sötebröden. Så inte ska väl jag vara sämre tänkte jag och kavlade upp ärmarna. Dessutom lät jag den lilla ligisten vara med och baka. Bara det borde ge mig ett världens bästa mamma pris. Det var vispar och skålar och mjöl överallt. Men så kul vi hade. Han rörde och vispa och hällde för glatta livet. Jag hade fullt upp med att se till att den lilla inte trilla ner för stolen, nådde spisen eller hävde i hela mjölpåsen i skålen så hann knappt reflektera över att degen såg något mörk ut. Jaja det kanske blev lite mycket kardemumma i... Hmmmm. Baka baka diska vispa passa på unge. Torka torka torka. Nä vet du vad det här ser banne mig inte rätt ut tänkte jag högt och konstaterade högt (med en svordom) att hvete har ju köpt vetemjöl special FULLKORN!! Suck på mig. Stackars barn. Här får du nyttobullor imorgon på din födelsedag. Förlåt älskling. Mamma menade väl.





Men vi hade roligt iallafall och vet ni vad bullarna blev faktiskt inte så tokiga trots allt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0