Plump



Ikväll var vi hemma hos Daniels föräldrar för att fira hans bror Markus som fyller år.
Det bjöds som vanligt på supergod mat. :)
Efterrätten var saffransbröd med vit choklad. Vilken tio poängare.
Ska absolut roffa åt mig det receptet snarast!!
Sen var det dags för kortspelet Plump, som spelas mer ofta än sällan i det huset.
Första gången jag var med hade jag värsta flytet.
Var helt klart bäst och tog hem segern lätt som en plätt.
Vissa kallar det nybörjartur
Men efter den gången så har det bara gått utför.
Ikväll förlorade jag. STORT!!
Men jag spelade ju dåligt med flit ;p
Ville såklart unna födelsedagsbarnet vinsten.
Tyvärr så var ingen annan lika omtänksam som mig.
Fast Markus kanske vann? Vet inte, jag såg bara att jag fick minst poäng.
Där slutade jag bry mig höhöhö

Om nu någon skulle vilja spela Plump så får ni här en länk till reglerna
Shysst jag är! Lätt att jag kommer få asmånga julklappar i år :D
http://hem.passagen.se/ceseika/plump.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0