loppisfynd


Det var inte längesedan man tyckte begagnat var usch och fy.
Men idag kan jag verkligen se det fina med gamla saker.
Saker som har små skavanker tycker jag är vackra!
Vita möbler som faktiskt är lite skavda påriktigt och inte har slitits med flit,
är för mig att föredra framför fabriksgjorda saker som är "låtasas"nötta.
Prylen har då en historia och är mer unik och speciell än en IKEA möbel.
Nu menar jag inte att IKEA är tråkigt och ajabaja, absolut inte.
Min plan är att blanda gammalt med nytt.
Så att det blir sådär lagom personligt utan att bara se ut som ett ihopplock.
I helgen var jag på loppis
:)
Var väl ingen guldgruve loppis direkt även om det var en rolig utflykt.
Men några små fynd fick iallafall följa med hem.



sockersöt sockerskål 40kr
(blev tvungen att inhandla sockerbitar igår bara för att)



tjusig kruka 0kr
(skulle ha kostat 5kr men loppistanta ville inte ta betalt
då det var en liten spricka i den, fine by me ;p )



Uppläggningsfat 40kr
(som gjort för mina tapaskvällar?)



Naturvit assiett 5kr
(precis vad jag (inte) leta efter, men ack så söt)



Gammaldagsspegel 40kr
(Daniel tyckte den var lite sleten... det var väl hela poängen?!)

Just det här med speglar är något som är väldigt fint som inredning!
Vill ha en gammaldags fönsterspegel i vardagsrummet, nu nu nu!!

Ska rota på blocket nu, bums. Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0