Dagens skämt


Jag står på kungsgatan i stockholm runt lunchtid.
Folk irrar omkring med sina lunchpåsar och varkar ha allmänt bråttom.
Själv står jag lugnt kvar och väntar på min som vanligt försenade vän.
Tanken slår mig att jag kanske ska strosa runt lite istället för att stå där och småfrysa
(jag trotsade vintern och valde skinnjackan när jag åkte hemifrån igår).
men lika fort som den kan tyckas briljanta tanken var tänkt så var den bortblåst.
som jag nämnde i ett tidigare inlägg så rent av suger mitt lokalsinne!
Då är det inte ens värt att jag ska ge mig ut på äventyr i stockholm.
Nej, jag överdriver INTE. så illa är det.

Speciellt om jag skulle irra iväg i olika butiker.
Då försvinner tid och rum fortare än blixten.

Nu till saken. Vad händer då när jag står där och småhuttrar?
Jo en i mängden av alla stressade tjejer iklädd den typiska pälsbollsmössan
frågar efter vägen hahaha
Dolda kameran eller vad var grejen?
Fanns ju sisådär 9127763927 andra personer men hon frågar mig.
Kanske såg ut som en levande vägbeskrivning?
Eller så kanske jag var den enda som stod still och såg ut att ha tid med att svara på en fråga.

Dagens skämt var då att hon frågade efter kungsgatan 37 vilket jag precis stod framför.
Så vem fick leka hitta.se?
Jo jag, i stockholm av alla städer Haha

detta är då extra roligt för hade hon frågat om bara ett nummer högre
så hade jag verkligen inte haft något som helst vettigt svar att ge henne.

:bigeyes:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0