Nejtack gluggar och spindelväv

Det brukar pratas om bra och dåliga hårdagar.
Jag har lagt märke till att det finns bra och dåliga fransdagar.
Ibland fattas det en som skapar en glugg i fransraden.
Vissa dagar vill dom bara spreta åt trehundraelva olika riktningar.
Andra dagar så klumpar de ihop sig och skapar ett enda spindelväv.
Ja ni förstår att problemen är varierande.
Men så finns det dagar som idag då det bara flyter på.
Inga konstigheter liksom.
Frid och fröjd och innan man hunnit förstå vad som hände 
så är ögonen färdigmakade.
Sådana dagar är alltid välkomna, speciellt tidiga mornar.



Dagens braiga fransar

Tidiga mornar så upptäcker jag ibland att jag faktiskt är vaken när jag
redan låst dörren, tagit hissen ner för att sedan möta den friska luften.
Först då brukar jag inse att jag är påväg någonstans i då nyvaket tillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0