bananas

När jag för ca ett år sen förde bananfodral på tal så hade inte Daniel en aning om vad jag menade.
Så jag fick förklara denna fiffiga uppfinning för honom.
Ett fodral som har lagom bananböj där man förvarar bananerna för att dom inte ska bli mosiga och oätliga.




De säljs bland annat på Ica Maxi för en billig penning.

Vad jag minns så var jag rättså exalterad när jag skulle förklara vad ett bananfodral var och fick det väl att låta som om mer eller mindre varenda människa hade en sådan i sin ägo.
Daniel kallade det nonsens och sa att det var en onödig pryl.
Sådär med facit i handen så måste jag krypa till korset och erkänna att jag aldrig har använt ett eller önskat att jag hade ett bananfodral heller.
Fast å andra sidan så brukar jag inte knata runt med en banan i väskan heller.
men OM jag nu gjorde det så hade jag säkerligen velat ha ett.
Ett gult fodral verkar väl vettigast??

Hur äter ni era bananer?
Lite gröna, helt gula, eller gula med några bruna prickar på??
Eller kanske rent av mer eller mindre bruna?
Jag föredrar smått övermogna.
Med en hint av en brun prickar.
Inte många men några stycken.

Ni förstår :P

tjing tjing

Påtal om bananer. Min kompis Sofia hade en hotmail när vi var yngre.
[email protected]
Hur kul är inte det??

Hahahaa finns massa fula hotmail adresser
såsom blondin85
blondinbruden
blondabruttan
å dylikt
HAHA ja jag pikar mina vänner :D

Nu är jag nog övertrött och tycker att allt är sååå kul
vilket det säkert inte är i utsövt tillstånd
så tjing tjing igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0