stora holmen



Idag tog vi en härlig promenad i solen.
Destination Stora Holmen :)
Vilka härliga barndomsminnen som poppar upp i minnet
när man besöker den fantastiska lilla ön,
ett stenkast ifrån stan.
Där har man ätit ett x antal glassar, kört på lillsyrran med trampbilen med flit,
gungat till man trodde gungan skulle slå över,
åkt puttetåget, kollat på majbrasa, klappat djuren, myst på en picnicfilt,
plockat blommor och lekt tills solen gått ner.
Det är en underbar plats, med allt man kan tänka sig för dom små.
Men djurvän och livsnjutare som jag är så glädjer mig Holmen lika mycket idag.
Förvisso ser jag det hela nu genom vuxna ögon och vissa saker är idag inte lika spännande.
Nu njuter man så mycket mer av naturen än av puttetåget.
Fast det som får mig att besöka platsen är såklart djuren.
Bonneskolan Kvinnersta har några av sina kossor,
grisar, kaniner, marsvin, getter m.m. innakorderade där över sommaren.
Fantastiskt påhitt tycker jag.
På det sättet kan även stassarungarna få njuta av en bit av landet ♥
Djur och natur är inte för alla en bit av vardagen.
Nu ska jag sluta hylla den platsen
(som jag såklart hoppas finns kvar den dagen jag blir mamma).
Nu ska jag bjuda på lite bilder från dagen som gått.



Tror bestämt att det var den här lilla herrn
som så fint gav mig en liten puss vid mitt förra besök



Kli kli kli!
Stackarn, för jobbigt när det kliar sådär supermycket



Som plåster på såren för att jag missa betessläppet i lördags,
så fick jag gosa lite med den här kossan ♥



en liten pratglad lillgris, nöff nöff nöff nöff
hakat upp sig måntro?





Kommentarer
Postat av: FREDRIKA PERSSON

Sv; Jaaa verkligen :D

2011-05-16 @ 20:45:17
URL: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: Karin

tack söta du! :)

2011-05-16 @ 21:20:07
URL: http://bykarin.blogg.se/
Postat av: Simone

HAHA, andra bilden var ju underbar!

2011-05-16 @ 21:20:44
URL: http://iflow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0