julpryttlar



Jag som i alla år vägrat rött rakt av (även i juletider) har idag
vågad som man är, köpt lite julpryttlar i denna djävulska färg.
Glömde såkart min julepåse på jobbet
så kunde tyvärr inte ta några tjusiga tilltänkta kort på mina fynd.
Tur att Åhléns har en hemsida som man kunde få tag i några bilder.
Bara för att ni, mina supernyfikna readers ska få se
;p



Blev inte färre än 3 olika grytlappar,
denna prickiga och två andra men även dessa röda.
Lika bra att ha många
om man råkar doppa en eller två i grytan eller så.



Bidde även 6 av dessa glöggmuggar och 1 tillhörande mande/russin lfat.
Inte för att jag är någon glöggfantast alls,
men vad sjutton de var ju såå söta!
Dessutom får jag en anledning att bjuda över folk på glögg om inte annat
:)
Tycker det där med rätt antal på tallrikar, glas, muggar, koppar osv
är ett rent mörker!
Många köper 4, 8, 12(?)
Men jag har alltid föredragit att köpa 6 (haha superkul) stycken,
utan någon som helst anledning egentligen.
Tänkte väl att det är sällan vi är fler än så runt matbordet?!
I annat fall har vi fått skarva med något omatchat,
vilket iofs. suger.
Äsch nog om det. Någongång ska jag också ha 12 av allt
;p





Trots mitt absoluta köpstopp på ljuskyktor
så fick dessa på någon konstig vänster följa med..
Tror det blir tjusigt värre när det liksom lyyyser GOD JUL.
Naw!
Imorgon är det prick en månad kvar,
då ska jag börja pynta påriktigt!!
Kan inte hålla mig tills på söndag
(dessutom jobbar jag då).

Nu blev detta inlägg lite missvisande,
blev faktiskt mer än en röd pryttel!
3 grytlappar och 2 bakdukar.
Men hittade bara bild på en.
Att en del blev vitt är för mig en självklarhet,
sådetså!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0