plötsligt händer det



Har länge vart på jakt efter en plånbok.
Vilket visat sig vara lättare sagt än gjort.
Har länge använt mig utav en svart vanlig tråkig sådan,
men på senare tid har den blivit rätt nött och trött.
Då det aldrig vart en kär ägodel så har
tanken att ersätta den med en ny vart mer än lockande.
Men att hitta en fin ny plånka sådan har som sagt 
blivit lite av ett projekt.
Just plånböcker är ofta rätt fula men funktionella.
Kraven var väl egentligen bara att den skulle rymma
en hel del kort av alla dess slag utan att vara alldeles
för stor och klumpig.
En portmonä var det jag letat efter.
Idag hittade jag en som liknade en uppstoppad hamster,
fulsnygg men ändå så växte det fram en sorts kärlek
till den lilla lurviga!
89kr var inte direkt avskrämmande,
så innan jag hann blinka så var den betald.
Shoppingturen fortsatte och inne på Radiodays
fann jag portmonä #2
Den var inte alls som den lilla lurviga,
utan bara snygg och inte ett dugg ful.

Typiskt när jag precis handlat en portmonä.
Nåväl priset var 199kr
vilket resulterade i att även den fick följa med hem.



Den lilla lurviga funkar fint som husdjurs substitut
;p



Fint foder är aldrig fy skamm,
beautiful inside and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0