man börjar ju komma upp i åren


Nu när man är närmare trettio än tjugo
så börjar jag sakta men säkert förstå vad pappa alltid sagt
det ska vara praktiskt också!
När man för några år sedan fnyste åt hans kommentarer
då man kila utanför dörren i tjugoåtta minus
iklädd tygconverse på fötterna
(för vinterskor var såå fult!)

Idag är jag till min pappas stora glädje något klokare.

I år var det faktiskt fodrade Dr Martens som gällde.

Nu har jag nog fått mig ännu en tankeställare.
Det här med att konka på diverse saker hit och dit
i axelremsväska är inte det allra bästa för ryggen.

funderar helt ärligt på en ryggsäck!





Friis & CO vs. Jofama by Kenza.

Med detta menar jag inte att jag tänker skrota
alla mina underbara väskor.
Däremot så kan man växla lite för ryggens skull
dom dagar man vet att det är dator, träningskläder,
ditten och datten som ska konkas runt på
så vore någon av dessa ett bra alternativ.

Dessutom tycker jag att dessa två ryggsäckar tom. var tjusiga!
Håller ni inte med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0