Louise i köket

Mer ofta än sällan är det jag som står för matlagningen här hemma. Av den enkla anledningen att det oftast (inte alltid men nästan) blir godast då. Min karl är faktiskt dessutom bättre på att diska än mig så vi har har liksom den dealen. Han diskar, jag lagar mat. Ikväll så tyckte jag själv att jag verkligen lyckades lite extra bra med mitt uppdrag. På menyn stod det räkpasta. Såhär gjorde jag på ett ungefär om ni vill härmas. Först och främst så förflyttade vi räkorna från frysen till kylen ca 6h innan det var dags att skala de små rackarna. Sedan fräste jag lagom många sockerärtor i smör. Hade i någon dl eller två med grädde och en skvätt mjölk, smaksatte det hela med lagom mycket hummerfond, grönsaksbuljong, paprikakrydda, salt, peppar och vitlök. Sedan redde jag av det hela med maizena och sedan i med räkorna precis innan det serverades med barilla (den är godast!) spaghetti och parmesan ost. Smaskens!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0