Helgen borde vara längre

Jag tycker minsann att helgen kunde vara en dag till. Måndagar borde vara de nya söndagarna. Åh vilken härlig tanke! Först och främst så är det här med sovmorgon gravt underskattat, jag ställer klockan bara för att jag ska få kolla på klockan och inse att jag inte alls behöver gå upp för att sedan få somna om. Man kan liksom hånle lite fräckt åt larmet, kanske dessutom lipa åt det innan medans man stänger av det, sweet! Att äta frukost när klockan egentligen slagit lunch känns också som att det hör till. Sen är det ju det här underbara påfundet "att unna sig" som ofta genomsyrar hela helgen en klar favorit. Vilket är precis vad jag gjort den här helgen, räkfrossa på fredagen, på lördagen lagade bjöd mamma på tacopaj sedan tittade vi på melodifestivalen och tryckte godis, idag avslutade vi helgen med kalas och massa hembakt då karln min fyllde år i veckan. Nu ska jag titta klart på bästa filmen ever, Dirty dancing! Snipp snapp snut så var denna helgen slut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0