Sista dagen år 2012

Dagen inleddes med min stressade småbarnförälder till vän som i precis sista stund skulle ge sig ut på nyårsblåsa jakt. Till en början såg det inte jätteljust ut då inget föll henne direkt i smaken och lilla Tuva 6mån kunde inte bry sig mindre om vilken klänning mamma skulle klä sig i kvällen till ära. Efter x antal timmar med stort tålamod så protesterade hon tillslut högljutt men som tur var så var det såklart då vi fann precis vad vi letat efter.

Väl hemma så började jag genast göra mig iordning för att slippa stressa in i sista stund som annars är lite typiskt mig. Så satt och pillade med glitterlack och diverse nagelpyssel i ca 1h tills jag tillslut tröttna och tyckte att det i vanlig ordning såg ut som hej kom och hjälp mig. Så bort med allt och ett tunt lager skimrande lack blev tillslut det simpla resultatet.

Men äsch struntsamma tänkte jag och tyckte att ett ordentligt nyårsvall kanske kunde sno fokus från mina trista naglar. Men nu var det bråttom efter diverse velande bland högar av klänningar (blev tillsist den jag hade på mig först DAH!) Sagt och gjort locka locka locka håret fort fort fort men oj så fint det vart!
Det varade dock i max 5 minuter då det regnade rejält den korta biten vi traskade (såklart paraplylösa) till vår skjuts mot destination sambons föräldrar.

Nåväl, väl framme så var det som vanligt fantastisk god mat och trevligt sällskap. Vi spelade plump och som alltid så hamnade jag nånstans i botten men men vad gör det när man sörplat vin och bubbel hela kvällen? Fick även en massa härliga nyårsönskningar och ett visst gick rakt in i hjärtat. Och jag vill nästan printa ut det och rama in, naw!

Vid tolvslaget smällde vi av ett gäng raketer och pussades och skålade precis som tänkt. Ytterst trevlig kväll med ytterst trevligt sällskap! Tack alla ni som var med och bidrog med glatt humör och fantastisk mat denna afton.

Kvällen avslutades med att vi mötte upp Maria och Tove på Stallyktan för ännu ett glas vin innan hemgång. Ett gäng spritglada kollegor till herrskapet joinade oss och bjöd på en hel del skratt. Kul kväll var det och jag är mer än nöjd med avslutningen på år 2012. Hoppas ni alla hade en toppenkväll ni med!

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
Postat av: Carina

God fortsättning =) !

2013-01-01 @ 17:33:51
URL: http://carinasuominen.blogg.se
Postat av: Rebecka

Åh så tjusig min älskling var! Jag har ett liknande halsband från Bik Bok, är det därifrån ditt också kommer?
Jag vill också spela Plump med dig hihi, då kanske du äntligen får vinna?! 0:)
Puss fining!

2013-01-02 @ 11:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0