Tulpanens dag

Idag är det tydligen tulpanens dag. Lite förvånad över att min goda vän Jenny inte påpekat detta för mig utan att jag faktiskt fick reda på spektaklet från annat håll. Hon brukar annars ha koll på diverse dagar som en annan på gott och ont inte visste existera. Såsom kladdkakans dag och ostkakans dag haha! Först trodde jag hon drev med mig och bara ville ha en anledning till att få moffla gott gott, men det är tydligen någon som gett dessa godsaker en alldeles egen dag. Nåväl nog om dem, idag var det som sagt tulpanens dag! Fast jag fick faktiskt just tulpaner med blombud i förra veckan, sådär spara man en slant på att slippa införskaffa nya dagen till ära då de jag har ännu inte gett upp, tummen upp för det! Himla uthållig blomster det där måste jag säga. Vissa blommor hinner man knappt få ner i vasen innan de tröttnat på livet. Nåväl tulpaner är fina och bra idag och imorgon och alla dagar i veckan. Nu vill jag ha vår och rosa tulpaner... Eller gula? lila? hur som, våriga sådana.Tröttsam vinter va?


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Älskar hur du formulerar dig när du skriver hjärtat!
Finurlig liten rackare är du!
Jag vill OCKSÅ ha vår nu... Ska plocka undan julstjärnorna i afton minsann...:)Den röda mattan ryker också ;)

2013-01-16 @ 12:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0