En stros bakåt i tiden

Att promenera i vackra omgivningar är minsann som balsam för själen. Igår var det ultimat promenadväder. Soligt med en del moln och sådär lagom med vind så att man slapp bli sådär übervarm. Så jag knatade längs med svartån ner mot Stadsparken och Wadköping där jag likt tjuren Ferdinand luktade på blommorna (dock i någorlunda rask förbifart och inte stillasittandes). Sedan fortsatte jag längs vattnet och tiden bara försvann. En timme senare var jag hemma och som alltid så tänkte jag att det här borde man väl kunna göra till en vardagsrutin? Inte ett dugg jobbigt utan bara härligt med frisk luft. Såhär i semestertider kan jag knappast skylla på att tiden inte räcker till. Så så får det bli. Fler promenader helt enkelt. Minimum 3 gånger 1h i veckan. Varannan dag typ, det kirrar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0