Om målet var att bli en tandlös tjockis

När jag var liten så växte jag typ upp med frosties, rostade mackor med Kalle anka marmelad och oboy. Det där hysteriska nyttighetstänket existerade knappt där på 90-talet som jag minns det. Röd mjölk, 40% grädde och bregott var standard.
Ibland kan jag tycka det är synd att man blev medveten om konsekvenserna såhär i vuxen ålder.
Om man inte hade en tandläkare som sa ajja bajja och jag hade samma ämnesomsättning som för 10 år sen så hade jag gladeligen ätit liknande frukost än idag sockerberoende eller ej.
Havregrynsgröt, keso m.m är inte och kommer aldrig bli lika gott. Sorgligt men sant. Helt sjukt att frostiesarna som fanns då vi var små inte ens finns kvar i samma original. En dag fick dom helt enkelt inte tillverkas med lika mycket socker som dom alltid gjort pga. att det helt enkelt var hälsofarligt haha 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0