Kräftskiva med bregott

I fredags var vi på kräftskiva hemma hos min barndomsvän Sofia. Henne har jag känt i hela mitt liv, om två år är det 30år. Den ni! Hur som så bakade jag kanske den godaste Västerbottenostpajen ever!! Googlade Per Mobergs recept och valde att baka pajen med enbart grädde och ingen mjölk. Smaskens!! Han kan han den där Moberg. Sen hade vi fixat räkor, aioli, fetaostsallad, kräftor (dah) baguetter med Bregott havssalt, som lätt är det godaste smöret på denna jord. Bregott normalsaltat är gott, extrasaltat är godare men det med havssalt är helt klart godast! Så ni vet.


Kommentarer
Postat av: Carina

Vi va på kräftskiva igår och gjorde två västerbottenostpajer efter hans recept :) !
Den va ju sååå god!

2013-09-01 @ 21:06:24
URL: http://carinasuominen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0