Så så vacker utan spackel

Nja. En del skavanker mår bara bra av att döljas. Är inget jättefan av foundation då jag tycker det känns lite för mycket oftast. Vilket har lett till att jag bara använder puder (om ens det) till vardags. Men om sanningen ska fram så är det inte direkt hållbart utan någon ordentlig bas?
Hur som så har man ju hört att det här nya påhittet cc eller bb crème ska vara sååå bra. Lätt, lagom täckande och matt med solskyddsfaktor i. Allt i ett som jag förstått det, perfekt för latmaskar som mig som vill kunna tjoffa på sminket på kortast möjliga tid. Jag tog råd från en vän som brukar ha koll och valde en cc crème från Max factor. Jag är nöjd med allt förutom att den är nååågot ljus (den mörkare var för mörk) men med lite solpuder såhär innan sommarfärgen försvunnit helt så fungerar det finnemang ändå! Vilket iofs. nu när jag tänker på det pajar hela idén om att bara behöva en produkt. Men men fejjan min ser ju bättre ut än innan så ska inte klaga. Ett annat underligt fenomen är att det är alltid minst ytterligare en eller två smink artiklar till som tar slut samtidigt. Det kan liksom aldrig bara vara en sak. Bas sminket är inte ens kul att köpa nytt då jag alltid köper samma som jag alltid gör.
Gnäll gnäll, men jo jag rekommenderar den ändå och skulle nog köpa den igen.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad söt du är hjärtat som köpte den!
Jag förstår ditt dilemma, den jag har nu som jag införskaffade i somras när jag var betydligt brunare är snart på tok för mörk och den ljusare kanske är lite väl ljus... Men du hade ju en bra lösning, fast jag kan inte ha puder på min hy- det krackelerar för jag är så torr så då får jag ge mig ut på jakt efter en annan variant av cc-creme antar jag...buhu... Puss och kram

2013-09-04 @ 12:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0