Då har man gått och blivit en tant.

I lördags ljög jag för dörrvakten som frågade om min ålder. Råkade dra bort ett år i rent önsketänkande. Senil? 

Idag bakade jag ett gäng muffins bara för att äpplena började se lite trötta ut. Minns att vår hemkunskapslärarinna hade en massa "baka det här och det där tips" om det ena eller andra höll på att bli saggigt för att slippa kasta. Då tänkte jag men "åhhhh palla det tant", •högljudd suck• 
Men såhär på ålderns höst så känns det inte mer än rätt att tänka till. Inte nödvändigtvis för att spara in de ynka kronorna men för att helt enkelt inte slänga massa i onödan. Kommer på mig själv allt för ofta med att tro för högt om mitt fruktintag. Dessutom är det väldigt kul att baka och gotte hyllan i frysen gapar ganska tomt. Jag som lovat bjuda grannen på fika så fort hon är frisk. Stackarn har vart magsjuk läääänge nu och börjar smått fantisera om massa smaskigt då hon inte vågat stoppa i sig speciellt mycket senaste dagarna. 



Hoppas ett par äppel crumble muffins fungerar som lockbete så fort hon är smittfri? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0