Färdigfirad

Häromdagen så bjöd jag hem familjen på ett sent födelsedagsfirande. Bakade pavlova tårta för första gången. Toppade med lemoncurdgrädde för att väga upp det hela med den söta marängen. Blev verkligen en hit! Kommer absolut baka Pavlova igen. Nästa gång blir till midsommar fast då med jordgubbar, hallon och kanske riven mörk choklad på, Nomnomnom! 
Fick massa fantastiskt fina presenter men dom får jag nog visa i ett separat inlägg. Roade oss lite på dom smås bekostnad genom att stoppa dom i ett påskägg och fotografera. Filip tyckte nog det var lite roligare än Casper som helst bara vill ligga och sova hos mamman sin, den lilla är så väldigt harmonisk och sover mest hela tiden. Piper bara lite när han är hungrig annars är han helnöjd med att bara mysa och är nästan aldrig besvärad eller ledsen. 







Igår firades jag och en av mina bästa vänner gemensamt då vi fyller med bara 10 dagars mellanrum. Vi hade fixat med lite plockmat och sågs hemma hos henne som så många gånger förr vid hennes stora köksbord. Perfekt för större sällskap. Hade en superduper trevlig kväll mer god mat, rosévin och massa massa skratt. Fick en hel hög med fina presenter, . Jag fick skämmas då jag som brukar vara rätt bra på presenter, hade köpt min till Sofia på systemet och blommor från mataffären. Köpte först tulpaner på Ica som jag glömde på rullbandet så det fick bli en vända till Coop där jag köpte en bukett rosor istället. Usla jag. Men jag får kompensera det nästa år... Kvällen blev lyckad ändå och hon fick  fina presenter från dom andra ändå så man kan ju hoppas att min blandades ihop med någon annan mjeheheheh 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0