Man tager vad man haver

Kunde ha slagit vad om min högra hand om att jag hade mer hallon i frysen än vad jag uppenbarligen hade. Tur att jag inte gjorde det och att jag får behålla min hand. Skulle baka sega hallonrutor men upptäckte lite för sent att hallonen bara räckte till halva kakan. Fick bli äppelbitar med kanel på andra halvan. Det här är en sån kaka som även mindre begåvade bagare klarar av. Vill ni ha receptet? Klart ni vill. 


200g smält smör
5dl socker
4ägg
1tsk vaniljsocker
6dl vetemjöl
400g hallon 

Bröa en långpanna, tjoffa ihop alla ingredienser förutom hallonen som du strör på sist av allt. 
Grädda i mitten av ugnen i 175grader i ca 30minuter. 

Serveras förslagsvis med marsansås. Hallonen kan såklart bytas ut mot valfri frukt. Egentligen skulle man även ha på mandelspån också men det valde jag bort då det inte riktigt faller mig i smaken. Men den är ju som vi vet delad, smaken alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0