Nutellabullar

Har en vän som tycker om sötsaker mer än Nalle Puh tycker om honung. Hon ville ha nutellabullar som hon fått syn på på någon blogg. Me fix, sa jag. Var inga konstigheter alls. En vanlig bulldeg fast med fyllning gjort på 50/50 smör och nutella plus en yttepytte skvätt salt. Lätt som en plätt. Nu inväntar jag bara att hon ska ha en ledig dag så får hon bjuda på kaffe. Hon har nyligen renoverat sin lägenhet så ska bli kul att då kika på resultatet.  Slå två flugor i en smäll så att säga. Fika och husesyn ja tack låter som en kanonidé. Alla mina idéer är i och för sig kanon, Hähä 


Bakade med min bästa bakvän, min kära lillasyster. Lite av en grej vi har att baka ihop. Hon väntar smått hon med. Jag ska bli moster och Filip får sin första kusin. Så fantastiskt kul! Längtar nästan ihjäl mig. Himla praktiskt att vara hemma hos henne nu också då liten kan låna babysitter där och slipper släpa med sin egen. Topp notch hörde jag honom tjuta av glädje när han fick syn på den lila/svarta gungeli grunkan. 




Kommentarer
Postat av: Michan

Men gud så gott. Såna inlägg är verkligen livsfarliga, jag gör allt jag kan för att få stopp på sötsuget :)

Svar: Jag har slutat kämpa emot. Tränar och kör plusminusnoll haha ;)
Louise

2014-02-20 @ 21:25:30
URL: http://michaela-michan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0