Gottegris med gott samvete

Dom där amerikanerna brukar kunna sitt snacks tänkte jag när jag slog till på en påse Skittles. Men var såklart tvungen att gardera upp mig utifall att det skulle vara en flopp. Som vanligt så inhandlade jag vårt lördagsgodis på hemmakväll. Det har blivit lite av en tradition. Lördagar äter vi gott gott och myser i soffan. 

Idag gör jag det med extra gott samvete då jag var på gymmet imorse. Som vanligt så var det jag och pensionärerna som hunka loss vid den tiden. Känns fint att få lägga till vikter på en och annan maskin istället för att ta bort efter alla muskelknuttar. Älskar att gymma på förmiddagen då det sällan är mycket folk då. Dessutom är det ett plus att starta dagen med en duktighets känsla, det sätter liksom standarden för resten av dagen. 


Surt, choklad, lakrits och lite segt skum så är mina smaklökar tillfredsställda. 



Det där med att köpa lite lagom med godis har aldrig vart min starka sida. Jag skyller på min mor, hon är lika hopplös. Måste ärvt det där tänket, ska det va så ska det va när det kommer till godis. Har dock inte ärvt hennes godissmak, för den är vedervärdig. Hon köper massa gelégodis som är sådär avskräckande färgglada. Sånt som ser ut som flubber och smakar parfym ni vet? 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Var de goda då- Skittles:arna allstå?:)
Ja, Hemmakväll is the shit! De numera ytterst få tillfällen då jag köper godis (och då gör jag som dig- går all in) så är det mitt enda alternativ. Dragsters och S-märken i mitt hjärta! :)

2014-01-20 @ 15:43:31
Postat av: Rebecka

Var de goda då- Skittles:arna allstå?:)
Ja, Hemmakväll is the shit! De numera ytterst få tillfällen då jag köper godis (och då gör jag som dig- går all in) så är det mitt enda alternativ. Dragsters och S-märken i mitt hjärta! :)

Svar: Jomen faktiskt! :) alla färger utom de lila då jag är rätt skeptisk till godis med körsbärs smak. Eller hur! Roligare aset göra det ordentligt då och då än att tillåta sig en bit här och där vareviga dag.
Louise

2014-01-20 @ 15:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0