Lyxkänsla med enkla medel

Som jag nämnt förut så brukar jag unna mig en bukett snittblommor i slutet på veckan. 
Köper man dom på torsdagen eller fredagen så står dom sig åtminstone över helgen. Iallafall om man köper lite tåligare blommor hos florist och inte på mataffären, där dom tyvärr brukar vara rätt trötta. En av mina favoriter blommor är tulpaner. De står sig nästan en vecka många gånger. Ett tips är att sno en blomma ur buketten och ha i en liten vas i badrummet, tycker det ger lite lyxkänsla. Minns när jag bokade hotell en gång och valet föll på just det hotellet pga. att de skulle finnas färska snittblommor på rummet. (Varför erkänner jag ens det här? Galenskap!)  Det fanns det inte. Fail! Men hotellet var som tur var bra ändå. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0