Köpt avkoppling

Att döma av rubriken kan någon som alltid drar snuskparaleller tro att jag betalat en glädjeflicka för en mysig stund. Nej nej. Det vore att ta åt sig äran. Pappan i familjen betalade. Alltså för avkopplingen, med andra ord babyvakten! Vilken grej. Jag Ä L S K A R den. Nu kan jag passa på att smita ut på balkongen med stängd (så inga kryp flyger in) när bebis sover, utan att oroa mig för att inte höra när han vaknar. Eller passa på att bada istället för att invänta att Daniel kommer hem. Många gånger sover liten bara en halvtimma åt gången men den halvtimmen är numera ren avkoppling. Innan har jag tjuvkikat på liten mest hela tiden då jag fått för mig att han vaknat. Men nu kan jag gott sitta och njuta i lugn och ro. Om jag bara lyssnar noga i högtalarn så hörs varje andetag. Den är verkligen kanon den där lilla manicken. Philips AVENT, verkligen en pryttel jag kan rekommendera. 


Idag blev det dryga halvtimman i solen med melon och ett glas med iskall lemonad från brämhults mmmmm. Solen tog som bara den, fick en bikinirand på nolltid. Var nog tur att lilleman inte tog ett riktigt sovmaraton, isåfall hade jag kanske bränt mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0