Det blir vad man gör det till

Imorse var sambon iväg på arbetsintervju och det var då jag fick ett smärre meltdown. Tårarna rann av trötthet medan bebisen sov så gott i min fann. När Daniel kom hem så erbjöd han sig att gå hemifrån med lilleman ett par timmar så att jag kunde få sova. Men jag hade bokat ett vattengympa pass som jag minsann tänkte gå på. Att röra på sig är en dunderkur mot välbefinnande. Det var jag och min vän Sofia samt ett glatt gäng tanter där idag. Långt ifrån det hårdare passet man vart på, men Så roligt!!! Ett sånt härligt gäng som de flesta verkade delta varje vecka och ur högtalarna strömmade glädjande dansbandsmusik. När jag var yngre jobbade jag på krogen och varje torsdag var det dansband så jag kände igen varenda låt och nynnade glatt med mellan simtagen. Det var som balsam för själen och jag gick därifrån med ny energi! Sambon fick veta bara någon timma efter intervjun att jobbet var hans, vilket jag nästan kunde förstå innan. Han är tvärtemot arbetsskygg och har sålänge jag vet om oftast fått de jobb han sökt. Kommer bli en omställning att vara hemma själv med bebis om dagarna men känner mig redo för det och är glad för min kärleks skull. Hur som så fick jag äntligen sova en stund nu på eftermiddagen när mina pojkar lämnade lyan en stund för min skull. Underbart! Så nu känner jag mig redo för helgen som kommer. Jag ska nämligen vara själv med plutten tom. måndag då sambon åker till England på fotbollsresa. Känns lite som en utmaning nu när Filip inte är sitt gladaste jag men det kommer gå bra. Har en del inbokat iallafall så hoppas dagarna går fort. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0