Verkar inte som att vi drog det längsta strået

Vår lilla illbatting har i fleeeera veckor väckt oss minst 5ggr per natt. Vissa bebisar sover hela nätter innan 6mån. Inte vår. Aldrig någonsin mer än 2h i sträck efter att vi somnat och då är det bra. Att han vägrar flaskan gör såklart att lotten faller på mig då mat är det enda som de flesta gånger hjälper för att han ska somna om. På dagtid ska han prompt sova vaggandes i famnen eller i annat fall ute i vagnen när vi promenerar. I båda fallen är det helt omöjligt att kunna passa på att sova när han sover. Igår var jag så trött så att jag var nära på att spy. Idag kom en tår. Jag älskar honom högre än allt annat men det här med sömnbrist är så mycket värre än man tror. Om jag någon gång tidigare kallat mig trött så hade jag fel. Att jobba ett 14h pass på krogen är semester jämfört med det här. Man får försöka se det för vad det är. Övergående. Det kommer bli bättre. Vi vet inte när, men en vacker dag vänder det. Tittar på honom nu som sover så rofyllt i min famn och känner inget annat än lycka. Han är värd allt. 


"I knew I loved you before I met you"

Kommentarer
Postat av: Anne Schough

Känner igen varenda känsla i det du skriver (minns det även som igår fast det nu är 28 år sedan och jag numera längtar tillbaka även till dessa "hemska " nätter Sååå mycket älskar jag dig min ros🌹...mamma

Svar: Ja visst är det galet. Ett hat till sömnbristen men en starkare kärlek än något annat man någonsin känt. Man kan tro att folk inte förstår hur älskad man är av sina förälder som barn innan man får egna barn. Men jag har haft tur. Har alltid vetat hur älskad jag är, för det har ni vart så bra på att visa ❤️ älskar dig precis lika mycket tillbaka!
Louise

2014-03-27 @ 11:34:17
Postat av: Anonym

En liten tröst.. Det är fler föräldrar som fällt tårar av ren trötthet så se det som ett sundhetstecken. Vi har varit "tvungna" att ha barnfria helger ibland för att kunna sova ikapp, även fast det är omöjligt. Endast för att faktiskt

Svar: Bra idé som ska tillämpas så fort lilleman sluter fred med flaskan!
Louise

2014-03-28 @ 21:06:12
Postat av: Anonym

Oj råkade skicka iväg det..

Endast för att faktiskt få sova en hel natt utan massa uppvak. Hoppas att han vill sova snart!

2014-03-28 @ 21:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0