Ljuvliga blomster

Helgblomman som införskaffades i fredags blev liljor. Underbara ljuvliga väldoftande blomma. Jag tror att jag är lite nykär. Kan inte minnas sist ju köpte just liljor. Alla har ännu inte slagit ut och så fina som dom är just nu så tror jag nästan dom överlever kommande helg också. Att de till råga på allt doftar himmelskt är heller inte fy skam. Var lite smått orolig för att herr allergisk här hemma skulle kola vippen men jag har då inte hört några nysningar eller sett röken av röda ögon. Yey!! 


Den lilla kvisten som fick sin plats i badrummet norpade jag fräckt nog från ett träd som stod inom räckhåll på min promenad häromdagen. Undrar om kan ha varit ett äppel eller päronträd? Hur som så hade det trädet mer än tillräckligt med blommande kvistar, så kommer garanterat ändå bara bli en hög med fallfrukt därunder. Så en liten kvist kunde det minsann avvara. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0