Saffransbullar med extra allt

Sist jag bakade bullar var innan Lillemans födelsedag i oktober. Sen dess har jag längtat efter att göra om och göra rätt. Ni som läser min blogg vet ju att det råkade bli bullar på fullkornsmjöl sist. Hör och häpna så blev de goda ändå men det kändes såklart inte rätt. Nu när det var dags för bullbak igen så kan jag erkänna att jag kolla på mjölpåsen väldigt många gånger innan jag satte igång att baka. Idag blev det saffransbullar. Jag verkligen älskar saffran!! I alla sorters bakverk. Men i vetebröd, kladdkaka och biscotti är nog det jag bakat själv hittills. Men i år ska jag även göra havrebollar med saffran i som jag hitta recept på i Fridas bakblogg. Såg ut att vara ett vinnande koncept. Men idag blev det iallafall saffransbullar med MASSA fyllning och clementin till mellis här hemma. Gick lite bananas och köpte julmust, julskum och paradis ask imorse också så ska nog synda ännu mer ikväll sen när liten somnat också. Längtar till advent nu så man kan få upp lite stjärnor och adventsstakar i fönstrena här hemma. 




Så himla mysigt att lilleman vakna efter sin lilla lunchlur innan sista plåten skulle in. Var perfekt att sitta och morna sig i mammans knä med ett stadigt grepp om pandan medans vi kollade på bullarna som gräddades klart i ugnen. Ett sånt där moment som liksom bara var sådär extra mysigt. Vi satt verkligen och mös där helt stillsamt och kramades i tystnaden. 


Resultatet blev om jag får säga det själv super lyckat!! Luftiga och riktigt saftiga. Hemligheten är att inte snåla med fyllningen utan överdriv och att inte kavla ut degen alltför platt då det tydligen ska påverka resultatet så de inte blir så fluffiga. Verkar stämma för dom här blev toppen! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips: https://in.pinterest.com/pin/268949408968671914/ :)

2015-11-18 @ 19:02:54
Postat av: Anonym

Det blev visst ingen länk men det var ett recept på apelsin och saffranskola 😊

2015-11-18 @ 19:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0